Školní poradenské pracoviště

Školní poradenské pracoviště při Základní škole Velké Přílepy (dále jen ŠPP) poskytuje poradenské služby žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogům. Činnost ŠPP je legislativně řízena vyhláškou č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů. Poradenské služby zajišťují tito pracovníci školy:

výchovné poradkyně – Jitka Farová, Irena Hajdová
kariérová poradkyně – Jitka Farová
školní metodičky prevence – Zora Mihalková, Jana Truhlářová

Konzultační hodiny pracovníků ŠPP:
Jitka Farová:  knihovna, 1. p., budova Pražská 740, jitka.farova@zsvelkeprilepy.cz
Irena Hajdová:  sborovna, přízemí, budova Pražská 740, irena.hajdova@zsvelkeprilepy.cz
Zora Mihalková:  kabinet, 1. p., budova Pražská 740, zora.mihalkova@zsvelkeprilepy.cz
Jana Truhlářová:  budova Pražská 38, jana.truhlarova@zsvelkeprilepy.cz

Ve škole jsou zajišťovány poradenské služby v rozsahu odpovídajícím počtu a vzdělávacím potřebám žáků školy zaměřené zejména na
a) poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
b) sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření,
c) prevenci školní neúspěšnosti,
d) kariérové poradenství spojující vzdělávací, informační a poradenskou podporu k vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšímu profesnímu uplatnění,
e) podporu vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami,
f) podporu vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných,
g) průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností ve škole a školském zařízení,
h) včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů,
i) předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a diskriminace,
j) průběžné vyhodnocování účinnosti preventivních programů uskutečňovaných školou,
k) metodickou podporu učitelům při použití psychologických a speciálně pedagogických postupů ve vzdělávací činnosti školy,
l) spolupráci a komunikaci mezi školou a zákonnými zástupci,
m) spolupráci školy při poskytování poradenských služeb se školskými poradenskými zařízeními.