ČINNOSTNÍ UČENÍ VE FYZICE

Návrat žáků do školy umožnil, abychom si o fyzikálních dějích nejen povídali, prohlíželi si videa, obrázky a animace, ale abychom si je i prožili.

V VII. B jsme se během laboratorních prací vrátili k tématům hustota, podtlak, Archimedův zákon, kapilární jevy, spojené nádoby, příprava a přelévání plynu (CO2) a povrchové napětí kapalin.

Mám velkou radost, že žáci v hodinách pracují s velkým zaujetím, bezkonfliktně spolupracují se spolužáky, pomáhají si, diskutují, jak některé aktivity co nejlépe provést, vysvětlují si mezi sebou fyzikální podstatu jednotlivých experimentů a jsou velmi kreativní.

Dnes jsme v VII. A i VII. B pracovali s tématem zobrazení odrazem na rovinném zrcadle. Žáci si manipulativně vyzkoušeli, jaký obraz zobrazuje rovinné zrcadlo. Použitím více kusů zrcadel vznikaly opravdu nádherné obrazce. Žáci využili k zobrazování barevné geometrické tvary, přírodniny (kraby, ulity), vánoční ozdoby, tužky, nápisy, zápisky v sešitě.

Pro představu přikládám několik fotografií.

Pavlína Ben Saidová