Krásný dobrý den,
v družině jsme tento měsíc měli téma indiáni. Jako správný družinový kmen jsme pomocí hlasování zvolili jméno našeho kmene – Rokoko. Poté jsme si vymysleli jména, které zněla jako indiánská a samozřejmě jsme si je zaznamenali na nástěnku. Správný indián vlastní čelenku s barevnými péry, a tak jsme si každý svou čelenku vytvořili. Také jsme si museli vytvořit totem, který je pro indiánské kmeny velmi důležitý. Náš totem se skládá ze zvířat, která jsme společně vybrali (shora – dolů): z orla, psa, sovy, želvy a opice. To byl základ našeho kmene, na které se vázaly další aktivity. Četli jsme knihu, která se týkala indiánů: Týden mezi indiány. Toto téma je velmi tvůrčím a tak jsme malovali nejen uvnitř (tvorba vlastního 3D týpí), ale také jsme využili křídy a malovali jsme na chodník cokoliv, co vystihuje indiány nebo případně, co by indiánům vylepšilo život. Malovali jsme také na plátno pověšené v přírodě, které jste mohli vidět vedle autobusových zastávek. Správní indiáni také žijí hudbou a tak jsme neváhali a utvořili jsme si vlastní ruční bubínky a také drobounkou kytaru (benjo) do ruky. Musíme se Vám pochlubit, jak krásně nám nástroje hrály celou třídou. Děti si také prošly dobrodružnou stezkou, kde plnily různé úkoly – od plížení se, přes střelbu (magnetkou) na bizona, po vytvoření společného výtvarného díla: lapače snů či stavbu jednoduchého týpí ze Sevy. Jednoduše, bylo to opravdu zajímavé téma a věřím, že děti opravdu bavilo.
Nezanevřeli jsme však také na ostatní témata, která se nás v dubnu a květnu týkala. Jedním z nich je téma jaro. S dětmi jsme často chodili do přírody, hráli jsme vybíjenou s různými alternativami. Také jsme hráli postřehové hry, karetní hry a trávili jsme spoustu času mimo areál školy i na školních zahradách. Naším menším tématem byl mravenec Ferda. Hmyz a konkrétně tedy mravenci. Vytvořili jsme si na nástěnce mraveniště a zamysleli jsme se, jaké komůrky mají mravenci ve svém domečku – mají tam i banku! Také jsme vytvořili každý svého Ferdu a samozřejmě jsme vše propojili četbou knihy o tomto kreativním mravenci. Téma jsme zakončili venkovním pozorováním hmyzu lupami.
S pozdravem,
Michaela Blažková a II. B