Tématu starých pověstí českých jsme se věnovali v obou druhých třídách celý týden. Nejprve jsme si vysvětlili rozdíl mezi pohádkou a pověstí. Přiblížili jsme si děj těch nejznámějších pověstí. O praotci Čechovi, O Libuši, O Horymírovi…
Pověst o Lucké válce jsme si přečetli v několika verzích. Děti donesly různá zpracování a vydání, mohli jsme porovnávat rozdíly v detailech.
V II. A jsme si pustili krátký animovaný film a v pořadu na :Déčku jsme spolu s Tomem Wizardem pátrali, zda je možné, že se bitva odehrála právě na Turském poli nebo někde jinde v okolí.
Další den jsme v obou třídách při matematice porovnávali čísla a tím vybarvovali obrázek, který velmi nápadně připomínal pahorek na Krliši, rozluštili jsme šifru „Čestmírova mohyla“ a objasnili si pojem MOHYLA.
Další aktivitou byla kresba ilustrace bitvy a skládání komiksové verze pověsti. Děti měly nachystané obrázky a podle děje textu je skládaly a lepily na papír.
II. A si už ve čtvrtek zkusila dramatizaci pověsti o Lucké válce.
Na pátek jsme měli přichystaný pestrý porgram, ale počasí nám zhatilo plány a tak jsem museli improvizovat.
Ve škole jsme se sešli na chodbě a obě třídy si nejdřív vyzkoušely pohanské čarování na hudbu. II. B si také vyzkoušela dramatizaci a pak děti ve třídě kreslily na velký formát ilustraci k bitvě. II. A si přečetla ještě další – jinou verzi pověsti. Pak už si děti z lavic a toho, co bylo ve třídě, postavily hradiště. II. B zaútočila a podnikla dokonce tři nájezdy. Děti si bitvu opravdu užily, některé byly v úkrytech po vzoru Neklana.
Na závěr jsme se opět sešli na chodbě a všechny děti byly svými učitelkami pasovány do stavu rytířského a obdržely rytířský řád.
Přesto, že jsme nemohli absolvovat slibovanou výpravu, projektový den jsme si užili.
Ilona Dufková, Jana Truhlářová