Že nevíte, co to je absolutní báseň? Ani žáci V. B to netušili… Teď už ale vědí, že je to báseň psaná slovy, která vlastně nic neznamenají. A přesto, že si její autor vytváří vlastní jazyk, můžeme takové básni dobře porozumět. Jak je to možné?
V absolutní básni má totiž hlavní roli zvuková podoba jazyka. S dětmi jsme nejprve poslouchali zvuky džungle a snažili se je zapsat pomocí shluků písmen. Pak se děti pokoušely stejným způsobem vyjádřit zvuky běžných činností či situací. Do tajů absolutní básně pak pronikly při práci s textem Radka Malého Co šeptala tráva – odhadovaly význam jednotlivých veršů i název básně. A na závěr vytvořily vlastní absolutní báseň na libovolné téma. Přesvěčte se, jak se jim to podařilo – doporučuji hlasité čtení 😊
Kateřina Sedláčková
Absolutní báseň